środa, 20 sierpnia 2014

Sałatka " gyros" z cukini i ogórków

Robiłam już sałatkę z cukini, ale ta z przyprawą do gyrosa jeszcze nie. Bardzo mi się spodobał przepis. Dla tego postanowiłam ją wypróbować a że jest przepyszna przekazuję dalej. A przepis znalazłam tutaj









Składniki:

2 kg ogórków
2 kg cukinii
0,8 kg cebuli
główka czosnku
2 szklanki octu
12 łyżek oliwy
5 łyżek soli
0,6 kg cukru
opakowanie "przyprawy do gyrosa" firmy Kamis

Wykonanie:

Ogórki i cukinię umyć i pokroić w plastry. Cebulę pokroić w piórka. Dodać sól, przeciśnięty przez prasę czosnek, oliwę lub olej i przyprawę do gyrosa. Wymieszać i odstawić na 6 godzin.Po tym czasie dodać cukier i ocet, dokładnie wymieszać ,tak aby cukier się rozpuścił i odstawić na 12 godzin. Następnie sałatkę wkładać do umytych słoiczków, dolewając zalewę, która utworzyła się w misce. Zakręcić i pasteryzować 20 min. Gorące słoiki wyłożyć do góry dnem , nakryć i pozostawić do wystygnięcia.


Smacznego!

2 komentarze:

  1. Cieszę się, że sałatka posmakowała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na zimę jak znalazł :D Ja wolę taką sałatkę gyros na świeżo, ale taka też się na pewno przyda w domu :) Zapraszam Cię na sałatkę także do mnie :) http://salatkagyros.pl

    OdpowiedzUsuń