czwartek, 8 sierpnia 2013

Ogórki w zalewie curry

Dziś polecam ogórki w słodko-pikantnej zalewie. Są przepyszne w smaku i po prostu zajadam się nimi.



Do przygotowania ogórków w zalewie curry potrzebowałam:

1,5 szklanki octu
1,5 szklanki cukru
1 szklanka wody
2 łyżeczki curry
2 łyżeczki papryki słodkiej
2 łyżeczki pieprzu
2 łyżki soli

Wykonanie:

Zagotować wodę z cukrem i octem i do gorącej zalewy dodać: curry, słodką paprykę, pieprz oraz sól.

2,5 kg ogórków
3 średnie cebule

Oczyszczone ogórki kroimy na ćwiartki, bądź ósemki, dodajemy pokrojoną w piórka cebulę i mieszamy. Zalewamy wcześniej przygotowaną zalewą i odstawiamy na 3 godziny, aby ogórki puściły sok. Następnie nakładamy do słoików, zamykamy i pasteryzujemy 15 minut.


Smacznego!


Ogórki do słoików marsz

13 komentarzy:

  1. Zrobiłam część z ogórków, a część z cukinią. Zalewa ma smak który uwielbiam. Dzięki za przepis. Pozdrawiam Alicja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam ten smak ale z cukinią jeszcze nie robiłam i jeżeli będę ją miała to na pewno też spróbuję.

      Usuń
  2. Zaraz wypróbuję. Wyglądają apetycznie. Mam nadzieję,że moim będzie smakowało. Ślicznie dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam pierwsze słoiczki, właśnie robię następne,ale ja do tej pory szatkowałam ogórasy, poza tym ciekawy pomysł z tą cukinią, ciekawe jaki to będzie smak, w tamtym roku zrobiłam cukinię kiszona i konserwową i co ????konserwową rozdałam a na kiszoną tylko ja się połasiłam, na jeden słoik bo choć nie była zła to potem urodziłam dziecko i karmiłam i znowu rozdałam:( taki zonk

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo smaczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. heh zrobilismy z zonką ... ile na efekt czekac ? tydzien ? i mozna konsumowac ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepis świetny, ogórki pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam, mam pytanie. Czy ocet który mam użyć do tego przepisu ma być 10% czy może mam go rozcieńczyć na np,: 6% ?

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam, chciałam się dowiedzieć, czy ocet, który mam użyć w tym przepisie jest 10% czy może mam go rozcieńczyć na np.: 6% ?

    OdpowiedzUsuń