sobota, 13 lipca 2013

Dżem porzeczkowy z kokosem i sherry

Przeglądając swoją książeczkę na zimowe przetwory natknęłam się na ciekawy moim zdaniem przepis. Ponieważ miałam trochę czerwonych porzeczek postanowiłam go wypróbować, ku mojemu zaskoczeniu połączenie owych składników okazało się genialne. I dżem wyszedł bardzo pyszny.



Składniki:

80 dag czerwonych porzeczek
1 kg cukru
6 łyżek wiórków kokosowych
2 małe kieliszki sherry
opakowanie żelfiksu

Przygotowanie:

Porzeczki umyć, zerwać z gałązek i przetrzeć przez gęste sito lub odwirować w sokowirówce.
W rondlu wymieszać przecier z żeifiksem i podgrzewać, mieszając. Gdy zacznie wrzeć, dodać cukier i wiórki.
Znów doprowadzić do wrzenia, nie przerywając mieszania.
Gotować minutę.
 Na końcu wlać sherry. Gorący dżem przełożyć do wyparzonych stoików, zakręcić, ostudzić.

Smacznego!


     Zielnik Kuchenny 2013

1 komentarz:

  1. Ciekawe połączenie kokos i porzeczka... Zaryzykuję i zrobię według tego przepisu. :)
    Zapraszam na mojego bloga na temat ćwiczeń Pilates.

    OdpowiedzUsuń