niedziela, 24 lutego 2013

Mój wspaniały Cytrynowiec

Inspiracją do wypieku okazała się akcja Cytrynowe wypieki. Przeglądając pocztę przeczytałam o akcji i od razu wiedziałam że nie muszę nigdzie szukać, bo przepis od dawna chomikuje się w moich zbiorach. Mam go tak dawno że sama już nie pamiętam skąd pochodzi, ale mam pewność że jest wart polecenia. Mocny aromat cytryny w cieście i do tego jeszcze  bardzo cytrynowy kisiel, którym zostało przełożone ciasto
.
To taka namiastka słonecznej Hiszpanii w środku zimy. Ciasto posypałam cukrem pudrem ponieważ nic więcej nie potrzeba do tak smacznego ciacha.

 Do przygotowania ciasta potrzebowałam:

CIASTO:

45 dag mąki
38 dag cukru pudru
6 jaj
1,5 kostki margaryny
cukier waniliowy
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

Margarynę utrzeć z cukrem, dodać po jednym żółtku i ucierać do białości. Ubić pianę z białek, dodać do utartej masy na przemian z mąką i proszkiem do pieczenia. Dodać też skórkę z otartych cytryn. Wymieszać ciasto i podzielić na 3 części. Placki upiec w jednakowej formie na złoty kolor.


MASA DO PRZEŁOŻENIA:
1/2 litra wody
1 szklanka cukru
1 kisiel cytrynowy
sok z 3 cytryn
2 żółtka
2 łyżki mąki ziemniaczanej

 Na soku rozmieszać kisiel, mąkę ziemniaczaną oraz żółtka. Wodę zagotować z cukrem, gdy zawrze wlać rozmieszany kisiel, zagotować. Placki przekładać gorącym kisielem, a wierzch posypać cukrem pudrem.  
       


Cytrynowe wypieki







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz