sobota, 9 lutego 2013

Faworkowe precelki

 Wczoraj robiłyśmy z córką faworki drożdżowe i na dziś obiecałam że również pobawimy się w pieczenie. Ciasto drożdżowe jest miękkie i nie bardzo mogła mi pomagać przy robieniu, dlatego obiecałam jej że dziś pobawimy się innym ciastem, czyli takim które nie klei się i można robić z niego inne kształty. My postanowiłyśmy zrobić faworki w kształcie precelków. Z ciasta powycinałyśmy kółka szklanką a następnie w kółku nożem wycięłam spirale i przeplotłam tworząc precelka. Zabawa była udana a na koniec wszystkie precelki usmażyłam na gorącym oleju i posypałam cukrem pudrem. Do sporządzenia ciasta na faworki potrzebowałam:)

2 szklanki mąki
3 żółtka
1,5 łyżki octu
2 łyżki kwaśnej śmietany
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Wykonanie:
Z podanych składników zagnieść ciasto, wyrabiać sporą chwilę aż w cieście powstaną pęcherzyki powietrza. Następnie ciasto rozwałkować na grubość ok. 3 mm. Z rozwałkowanego ciasta wycinać kółka, a następnie nożem w krążku wycinać spiralę i przeplatać tworząc precelka. Smażyć na rozgrzanym oleju jak faworki.










1 komentarz: