piątek, 22 lutego 2013

Bardzo smaczny barszcz ukraiński

Dziś prezentuję kolejną zupę lubianą przez moją rodzinę. Jak sama nazwa mówi barszcz jest zupą robioną na zakwasie lub z dodatkiem octu. Ponieważ moja rodzina bardzo lubi zupy więc ja dla ułatwienia jesienią przygotowuję sobie półprodukty zamknięte w słoikach. Właśnie takie buraczki stanowią bogatą bazę mojego barszczyku. W skład zupy wchodzi wiele warzyw, więc jest bogata w witaminy a szczególnie zimą to bardzo ważne.







Do przygotowania pysznej zupy użyłam:

2 ćwierci z kurczaka
1 słoik buraczków marynowanych
1 korzeń pietruszki
1 dużą marchewkę
spory kawałek selera
ćwierć średniej główki kapusty
puszkę fasoli
2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
1 szklanka śmietanki
ziele angielskie
liść laurowy
sól
pieprz przyprawy

Ćwierci oczyścić, opłukać a następnie zalać wodą i doprowadzić do wrzenia. Gdy mięso się zagotuje siteczkiem zdjąć powstałą pianę. Ziemniaki obrać, opłukać i pokroić w kostkę. Resztę warzyw oczyścić i pokroić w słupki a kapustę drobno poszatkować. Do gotującego mięsa dodać ziele, liście oraz pokrojone warzywa. Gdy warzywa będą robić się miękkie dorzucić starte na tarce buraczki wraz z powstałym koncentratem, odcedzoną fasolę oraz koncentrat pomidorowy rozmieszany ze śmietaną. Całość chwilkę pogotować i przyprawić do smaku solą i pieprzem. posypać natką pietruszki. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz